Politica de lucru
Cabinetul Individual de Consiliere și Dezvoltare Personală Mona Georgescu își rezervă dreptul de a selecta clienții și cursanții.
Îndrăgitul psihosociolog Jacques Salomé spune: ”Există multă plăcere în a cultiva politețea. E vorba despre o plăcere dublă: pe de o parte, a celui care o primește, pe de altă parte, a celui care o propune. Dacă politețea constituie ansamblul mesajelor, al semnelor pe care le trimitem, pe care le putem propune pentru a arăta că nu suntem periculoși sau intruzivi, că suntem sociabili și nu vrem să impunem ceva ce deranjează la noi putem înțelege cât este de necesar să învățăm și să aplicăm câteva dintre aceste reguli.”
Dacă îți dorești să lucrăm împreună, te invit, în continuare, să iți faci timp pentru a citi condițiile în baza cărora lucrez – este important să cunoști aceste condiții, înainte de a te programa la cabinet.
În ultimii ani, tot mai multe persoane au înțeles nevoia de a iniția un demers de educație relațională și/sau dezvoltare personală (individual, de cuplu/familie, pentru copii, etc.). Nu însă toată lumea știe că exista un anumit cadru în care se desfășoară consilierea de dezvoltare personală – un cadru ce presupune respect 100% față de ceea ce vei citi în următoarele rânduri – nu există locuri de interprtare, nu ai voie să spui că nu știai. Sunt lucruri elementare – cu care majoritatea românilor, din păcate, demonstrează că sunt certați. Daca vrei să lucrăm împreună, sper să nu te faci parte din această majoritate românească pentru că nu vom avea mai mult de o ședință.
Prin urmare, dacă nu ai mai lucrat până acum cu profesioniști din acest domeniu – consilieri de dezvoltare personală, psihologi, psihoterapeuți, coachi – redau pentru tine aceste condiții, cu mențiunea că fiecare consilier, coach, psiholog, psihoterapeut are un cadru contractual pe care îl personalizează – insa nu foarte diferit – în funcție de specializarea sa si de maniera sa de lucru. Așa cum vei vedea, nu este nimic nou si nimic strain de bunul-simt – dar este indicat să cunoști de la început toate aceste lucruri absolut elementare. Dacă vor apărea și alte modificări în maniera mea de lucru, acestea vor fi adăugate aici.
Consultațiile se desfășoară numai în cadru contractual și doar în intervalul de lucru luni – joi, inclusiv. După cum nici tie nu iți place să fii deranjat în timpul tău liber când ai alte probleme de care trebuie să te ocupi în viața personală sau pur și simplu te relaxezi, în niciun caz nu pot fi abordată pentru ”sfaturi” pe Facebook, prin SMS, prin WhatsApp sau pe e-mail. Cu alte cuvinte, ne respectăm – în mod cât se poate de reciproc și de adult – timpul personal și timpul profesional.
Cum spuneam, serviciile de consiliere sunt oferite doar în baza semnării unui contract, pentru care este emisă factură. Pentru contract și pentru factură, voi aea nevoie de cartea de identitate trimisă pe adresa mea de e-mail (lucia_mona_georgescu@yahoo.com).
În funcție de situația epidemiologică de la momentul în care sunt contactată pentru programări, în perioada pandemiei putem lucra alternativ (online și fizic). După ce primsc pe e-mail cartea ta de identitate scanată, pentru contract, îți voi trimite tot pe e-mail contractul completat, cu solicitarea să semnezi și să îl trimiți înapoi. Este obligația ta să citești contractul, nu să-l semnezi fară să-l citești. Este un contract ce pentru tine, daca esti ca majoritatea romanilor, nu are nici o valoare – deși ar trebui să ai o cu totul alta perspectivă despre ceea ce faci pentru tine. Însă pe mine acest contract mă reprezintă, reprezintă ceea ce fac eu. Prin urmare, nu îl poți sfida fară ca acest lucru să nu aibă consecințe în ceea ce te privește (anularea imediată a contractului, fară nici o altă discuție, de la prima abatere).
Cadrul contractual de consiliere – și, implicit, respectarea să exact așa cum îți este comunicat aici, telefonic și la prima ta programare – indică nu doar seriozitatea ambelor părți, ci și implicarea clientului în propriul proces de schimbare și respectul față de consilier.
Contractul și cadrul de consiliere nu se negociază și reprezintă garantul seriozității ambelor părți implicate. Respectând fiecare element al cadrului de consiliere înseamnă că protejăm împreună relația consilier-client – eu nu sunt dispusă să mă responsabilizez pentru că tu nu iei în serios contractul și elementele referitoare la achitarea onorariului și la punctualitate – acestea sunt cele mai sfidate dintre elementele contractuale; sfidate, bineînțeles, de clienții din categoria escrocilor. Tocmai pentru că există această categorie, nu consider că politețea, încrederea și bunul-simt se subînțeleg sau vin de la sine.
În astfel de situații generate de această categorie de clienți, consultațiile nu mai pot continua, contractul reziliindu-se imediat. Respectarea integrală a elementelor cadrului de consiliere înseamnă respect față de mine și față de timpul meu.
Contractul de servicii de consiliere are reguli foarte stricte și trebuie tratat cu mare seriozitate de către client – contrar așteptărilor din Romania, acest tip de contract nu este ”doar o formalitate” – prin urmare, odată semnat, trebuie să îți asumi ce ai semnat. Nu există ”Vai, nu am știut” – pentru că în contract sunt menționate absolut toate elementele cadrului profesional pe care le citești deja și aici.
Consimțământul informat se traduce prin aderarea la regulile cabinetului, nu la ”strecurarea” diverselor tertipuri care pot afecta procesul tău de consiliere. Nerespectarea contractului mimând ”neînțelegerea” contractului semnat – fie și o singură dată – înseamnă că mă înrolezi într-un joc de putere, iar eu va trebui să îmi concentrez atenția către acest joc, pentru a-l controla cât mai bine odată ce inițiezi provocări de această natură. În astfel de situații, este evident că, din cauza comportamentului tău, ne abatem de la obiectivul tău personal sau profesional pentru care m-ai contactat, iar tu vei fi cel nemulțumit – nemulțumit pentru că, evident, eu trebuie să controlez ceea ce faci și să nu te las să răstălmăcești ceea ce ai citit și semnat.
Toate aceste reguli au luat naștere în urma întâlnirii, de-a lungul timpului, cu câteva situații concrete în care am fost pusă de clienți care s-au bazat pe faptul că noi, în calitate de psihologi, consilieri de dezvoltare personală, traineri sau coachi, nu vom reacționa și că vom trece cu vederea. Sau că suntem neatenți – și, da, se poate întâmpla, să ne concentrăm pe rezultatele clientului și să omitem aspecte organizatorice sau administrative deosebit de importante – mai ales când clienții se pricep să profite de neatenția noastră așa cum profitau, când erau mici, de neatenția părinților. Sunt persoane pentru care trădarea este un mod de viață care se reflectă în toate alegerile lor de viață, oameni care nu au curajul să își dea jos măștile pentru că nici lor nu le place ce s-ar vedea, le-ar fi rușine lor cu ei înșiși.
De-a lungul anilor, am întâlnit o singură persoană care mi-a adus la cunoștință o neatenție de ordin financiar și pe care a corectat-o din proprie inițiativă – un client civilizat, în comparație cu cei câțiva necivilizați și lipsiți de moralitate, de care am avut și eu parte. Ultimii sunt niste narcisici și niște manipulatori veritabili și cu experiență în minciuni și trucuri – dacă reușesc să ne abată atenția de la propriile lor comportamente neadecvate în raport chiar cu noi și dacă ajung – tot ei – să amenințe, să ridice vocea, să aibă comportamente de tip bullying, atunci când le aducem la cunoștință propriile lor afirmații, fapte, atitudini față de noi. Iar aceste comportamente fac parte din tulburarea de personalitate narcisică sau din tabloul altor tulburări cu care eu nu am nici cel mai mic interes să relaționez profesional.
Acest tip de clienți transformă relația profesională într-o relație toxică, în care caută să submineze consilierul, să îl jignească prin actele lor ratate dar ușor de identificat de către un specialist cu experiență; sunt clienți cu care nu se poate stabili o relație, atât timp cât ei aduc în această relație profesională lipsa de respect, sfidarea, minciunile bine ticluite – este stilul în care oamenii sunt obișnuiți să relaționeze, că urmare a trecutului lor și că urmare a faptului că au tot beneficiat de multe avantaje că urmare a trădărilor repetate și a trădărilor trăite în copilăria lor. Nu trebuie, însă, scuzați tocmai de mine sau de colegii mei. Alături de noi, acești clienți pot fi doar invitați să analizeze aceste comportamente, să meargă la rădăcină comportamentelor neadecvate în relația lor cu părinții – însă nu îi putem obliga să facă acest pas. Prin urmare, contractele trebuie reziliate urgent – odată ce apar comportamentele neadecvate necorectate și primele semne de sfidare.
În consecință, oricând sunt depistate pe parcursul desfășurării demersului tău de schimbare, astfel de comportamente nu se trec cu vederea – dacă vii către mine cu astfel de idei, pot să te anunț de pe acum că nu vom lucra împreună, dacă acesta este obiceiul tău de a inventa scuze și pretexte pentru a nu-ți achita datoriile, facturile, de a amâna plățile, de a mă determina să iți ofer avantaje pe care alti clienți nici nu le solicită și pe care eu nu le ofer.
Am toată empatia și compasiunea față de situațiile dificile din punct de vedere relațional și emoțional cu care te poți confrunta și pe care dorești să le rezolvi cu ajutorul meu, însă nu am nici cea mai mică empatie și nici compasiune pentru comportamente ce țin de escrocherii financiare sau sentimentale aduse în relația noastră profesională, comportamente față de care eu rămân foarte fermă. Nu intru în acest joc al sabotării relațiilor profesionale, joc inițiat de această categorie de clienți pentru care empatia specialiștilor și înțelegerea arătată sunt luate drept prostie.
Atitudinea mea rămâne fermă în ceea ce privește apărările nevrotice al anumitor clienți, în ceea ce privește transferul lor de ostilitate și diversele situații provocatoare generate de aceștia. Un începător – consilier de dezvoltare personală, psiholog, psihoterapeut, coach, etc. – intră în jocurile de putere ale acestor clienți și participă la coflictele generate de aceștia. Pentru că începătorii nu cunosc elementele de cadru profesional, aceștia pot fi foarte ușor duși de nas – aceasta este expresia cea mai potrivită.
Dar un profesionist din aceste domenii stăpânește situația, nu își ia revanșa și nu intră în cercul vicios inițiat de clienții coflictuali – și, totodată, are tot dreptul să pună limite rigide atunci când clientul nu dorește să analizeze și să corecteze aceste comportamente care duc în mod firesc și cât se poate de logic la degradarea relației profesionale și, implicit, la rezilierea contractului.
Chiar dacă unii clienți se află în lista de contacte Facebook, acest lucru nu îi exonerează moral și financiar de la respectarea contractului.
De asemenea, chiar dacă unele persoane preferă că formula de adresare dintre noi să fie cea în baza numelui de botez și a pronumelui personal la forma singulară (tu) și eu accept acest lucru, asta nu înseamnă că este permisă încălcarea regulilor și a responsabilităților ce derivă din contract.
Durata și frecvența consultațiilor
- durata unei consultații individuale: 50 – 60 minute
- durata consultațiilor de cuplu: o ora și jumătate
- frecvența consultațiilor: consultațiile sunt săptămânale, frecvența acestora fiind de o consultație pe săptămână
- în funcție de agenda mea și de situația particulară cu care se confruntă fiecare client, la solicitarea clienților, numărul de consultații poate crește – dar nu mai mult de 2 consultații pe săptămână
Programul de lucru
De luni pana joi (inclusiv)
Politica referitoare la punctualitate, așa cum este prevăzută în contract
- Pentru a beneficia de maximum de timpul care va fi rezervat, nu sunt admise întârzieri
- ședința începe la ora programată, nu mai devreme, nu mai târziu
Politica de întârzieri, așa cum este prevăzută în contract
- Atunci când există întârzieri (indiferent de motiv), minutele întârziate se scad din timpul rezervat consultației
De exemplu, dacă întârzierea este de 10 minute, timpul rămas pentru consultație va fi de 50 minute, nu mai poate fi de 60 minute.
Politica de întârzieri, așa cum este prevăzută în contract
- Atunci când există întârzieri (indiferent de motiv), minutele întârziate se scad din timpul rezervat consultației
De exemplu, dacă întârzierea este de 10 minute, timpul rămas pentru consultație va fi de 50 minute, nu mai poate fi de 60 minute.
POLITICA DE ANULARI, asa cum este prevazuta in contract:
- daca sedintele sunt anulate numai inainte cu 48 de ore lucratoare inaintea sedintei programate, anularea nu presupune achitarea consultatiei
- ora la care sunteti programat va este rezervata in exclusivitate; pentru ca de timpul care va fi rezervat nu mai poate beneficia alt client, sedintele anulează din scurt sau în mai puțin de 48 de ore se consideră desfasurate și achitate, fără posibilitatea de a recupera
- singurele situatii in care anularea se poate anunta din scurt si sedinta nu se va considera desfasurata, sunt in legatura cu moment delicat si neprevazute – (imbolnaviri, decesul persoanelor apropiate)
EXPLICAREA UNOR ELEMENTE DE CADRU PROFESIONAL DE CONSILIERE
Te invit sa iti rezervi timp – cateva minute – pentru a citi cu atentie regulile de conduita ale cabinetului meu. Aceste reguli sunt aceleasi pentru toti clientii cabinetului si trebuie respectate exact asa cum iti sunt comunicate.
- Achitarea onorariului. Punctualitate, Intarzieri, Prelungire, Finalizare, Absentarea / amanarea / anularea sedintelor.
- Comportament în cabinet. Boli contagioase. Vacante. Consultatii de urgenta.
Cadrul profesional in baza caruia lucram este garantul calitatii, seriozitatii si profesionalismului demersului de consiliere in care sunt implicate consilierul si clientul sau, in egala masura.
Succesul procesului de consiliere este conditionat de respectarea cadrului in care se desfasoara consilierea, de calitatea relatiei care se construieste intre consilier si client, de pregatirea profesionala a consilierului, de increderea clientului in consilier si, nu in ultimul rand, de increderea consilierului in client.
Increderea consilierului in client are legatura cu: onestitatea relatarilor, achitarea onorariului si respectarea tuturor politicilor de mai jos – fara niciun fel de exceptie, scapare, ”uitare” sau abatere.
ACHITAREA ONORARIULUI
Daca intervin situatii exceptionale care va determina sa amanati plata onorariului, acest lucru trebuie comunicat inainte cu 48 de ore de programare a ta si acceptat de comun acord – nu se comunica dupa consultatie si nici inainte de consultatie cu cateva ore, ci inainte cu 48 ore ca aceasta sa se desfasoare.
In cazul in care optati pentru un abonament (individual sau de cuplu) dar nu poti achizitiona abonamentul inainte cu 48 de ore, sedintele se pot desfasura in continuare, insa se achita ca sedinte la pret standard (300 lei, respectiv 390 lei), urmand ca abonamentul sa inceapa numai dupa ce veti relua achitarea acestuia conform contractului.
Nu intra in responsabilitatile mele sa tin cont de ziua in care clientii mei primesc salariul – este responsabilitatea ta sa te organizezi financiar, astfel incat sa iti poti achita la timp consultatiile, conform contractului – asa cum te organizezi financiar pentru oricare alta prioritate din viata ta, asa cum iti achiti la timp creditele si celelalte facturi.
Fac aceasta mentiune pentru acei clienti care insista sa li se ofere avantajul de a achita abonament, desi ei nu isi permit sa il achite si conditioneaza achitarea de ziua de salariu. Exista si astfel de clienti care se fac ca nu inteleg ce li se comunica. Daca esti un astfel de client care contesta si sfideaza regulile comunicate, atunci te invit sa cauti un alt consilier care sa accepte sa-i schimbi regulile si impreuna cu care sa iti duci bataliile. Este o dovada de lipsa de bun-simt, de lipsa a celor sapte ani de acasa, sa insisti cu astfel de lucruri, odata ce regulile ti-au fost comunicate. Le-am adaugat si aici, pentru a te scuti de momente penibile in cazul in care te programezi si initiezi astfel de discutii cu rostul de a ma determina sa imi schimb in mod special cadrul de lucru cu tine.
Serviciile de consiliere sunt diferite de alte servicii al caror termen de plata poate fi amanat fara sa informam furnizorii si fara sa influentam programul altor persoane. Achitarea onorariului in conditiile comunicate in acest material arata implicarea dumneavoastra si confirmarea concreta a programarilor; de asemenea, va garanta rezervarea timpului doar pentru dumneavoastră – timp de care pot avea nevoie de alți clienți aflati pe lista de asteptare sau alți clienți care solicită o programare suplimentară sau schimbarea celei existente. Fara confirmari ale achitarii onorariului timpul solicitat nu poate fi rezervat. Pentru ca reciprocitatea este baza sanatoasa a oricarei relatii: incepand de la relatia de cuplu, pana la orice alt tip de relatie – inclusiv relatia dintre client si consilier.
CONSILIERUL NU TREBUIE PUS IN SITUATIA DE ”A PRESUPUNE ” CA UN CLIENT NU POATE ACHITA ONORARIUL – ESTE RESPONSABILITATEA CLIENTULUI SA ANUNTE IN AVANS ACEST LUCRU.
SERVICIILE DE CONSILIERE NU SE NUMARA PRINTRE SERVICIILE A CAROR PLATA POATE FI AMANATA FARA CA NEVOIA DE AMANARE SA FIE COMUNICATA DE CLIENT SI ACCEPTATA DE CONSILIER, CU COMUNICAREA CONDITIILOR DE PLATA AFERENTE.
Asa cum la magazine, la un spectacol sau la aeroport nu te pot duce ”pe datorie” si nu ai voie sa presupui ca acest comportament trebuie sa iti fie acceptat (in baza carui fapt?), La fel se intampla si la cabinetul de consiliere: trebuie sa iti poti achita fiecare consultatie, nicidecum sa te prezinti la programare fara a anunta ca nu poti achita sau, eventual, anuntand acest lucru la finalul consultatiei, cand ne pregatim de incheiere, lasand consilierul sa prespuna ca vei plati data viitoare. Nu este nici decent, este inacceptabil.
Consilierul nu trebuie pus in fata unor astfel de momente penibile pe care unii clienti le genereaza – foarte frecvent, din pacate. Evitarea comunicarilor imposibilitatii de plata este un comportament romanesc neadecvat si total indezirabil, astfel de comportamente ducand la incetarea contractului de servicii de consiliere.
Daca ai clienti, sigur nu iti place ca ei sa presupuna ca tu nu ”te-ai prins” ca nu vor sa plateasca si amana platile. Daca esti angajat, sigur nu iti place sa nu fii anuntat ca nu primesti salariul atunci cand stii ca trebuie sa-l primesti.
Similar, nici eu nu muncesc gratis sau pe datorie – nici macar o singura consultatie. Nu am de unde sa stiu daca va mai exista o data viitoare cand tu vei fi dispus sa iti achiti datoria. Deci, comunicarea acestor aspecte este obligatorie – nu te astepta sa nu reacționez dacă nu imi comunici astfel de situații. Nu te baza pe bunul meu simt ca nu iti voi atrage atentia. Bazeaza-te pe bunul tau simt pentru a putea respecta regulile cabinetului, asa cum respecti regulile oricarui birou (notarial, de avocatura, de mediere, etc.), cabinet medical (stomatologic, ginecologic, medicina de familie, pediatrie, cosmetic, etc. ) sau al oricarei alte institutii in care ai acces atunci cand ai nevoie.
O alta situatie in legatura cu care trebuie sa fiti informati: nu puteti solicita amanarea platilor ”pana in momentul in care va refaceti financiar” – in acest caz, sedintele se suspenda.
Sedintele dvs. pot fi reluate dupa ce situatia financiara personala va permite sa le reluati. Este total inacceptabil sa mimati probleme de ordin financiar in timp ca va bifati linistiti excursii si alte activitati costisioare, in timp ce amanati plata serviciilor de consiliere/couching. Clientul dispune de resursele sale financiare exact asa cum doreste, insa fara a-si amana achitarea datoriilor catre consilier pe motiv de lipsa de organizare financiara. Acestea sunt tertipuri si, indiferent cu cine lucrati, sunt inadmisibile.
Daca doriti sa lucram impreuna, atunci este imperios necesar sa va reorganizati prioritatile si bugetul de cheltuieli, asa incat sa nu dezechilibrati relatia profesionala cu astfel de cereri sub forma de trucuri. Poate ca in alte relatii profesionale sau personale aceste trucuri au functionat – insa aici nu functioneaza. Din aceasta categorie de persoane formalizate cu escrocheriile fac parte, cu predilectie, cei cu venituri mari si chiar foarte mari, care apeleaza la diverse trucuri pentru a impresiona – nicidecum persoanele cu venituri modeste. De-a lungul anilor, am intalnit cateva astfel de cazuri, iar in acest domeniu exista multi astfel de clienti – fata de astfel de comportamente, merita sa avem zero respect si contractele sa inceteze imediat, de la primele manifestari. De ce? Pentru ca acestea nu sunt simple scapari – sunt atitudini ce fac parte din caracter – iar caracterul nu se poate schimba.
De asemenea, in cazul in care optati pentru achizitionarea abonamentelor, evidenta sedintelor este tinuta atat de mine, cat si de dvs – nu doar de mine. Cu mine puteti verifica doar daca evidenta dvs. este corecta, insa obligatia de a va tine evidenta sedintelor va revine. Cei din aceasta categorie a rau-platnicilor, a escrocilor inventeaza tot felul de asteptari contractuale nespecificate in contract si care, odata ce sunt informati ca trebuie sa achite serviciile doar conform contractului, vor sa beneficieze de reducerea obtinuta prin abonament – dar fara a-si asuma intarzierea platii si consecintele contractuale. Sunt recunoscuti ca fiind foarte obraznici si agresivi, incepand din acest punct – lucru ce, corelat cu alte comportamente, confirma, de multe ori, prezenta unor tulburari de personalitate.
Pentru a putea a avea o colaborare civilizata, conditiile de lucru trebuie respectate exact asa cum va sunt comunicate. Tot ce se poate, in calitate de client/beneficiar este prevazut prin contract – iar reamintirea numarului de sedinte nu intra in responsabilitatea mea. Va cumparati o agenda – in format tiparit, aveti agenda si pe telefon sau pe tableta: folositi-o cu incredere. Lucrez cu adulti, nu cu copii care se folosesc de trucuri si de minciuni pentru a scapa din situatii dificile generate tot de ei.
Ma vad nevoita sa subliniez astfel de lucruri, intrucat romanii sunt cunoscuti ca fiind foarte neseriosi in legatura cu achitarea serviciilor pe care le solicita si cu achitarea datoriilor acumulate: datorii bancare, datorii la prieteni sau in familie, datorii la psihologi sau la alti specialisti, dezechilibrandu-si singuri relatiile – inclusiv pe cele cu profesionisti la care se trateaza. Aceasta categorie de persoane certate cu bunul-simt incep sa calomnieze, apoi, specialistii care nu le-au permis trucurile – ii calomniaza in fata altor specialisti la care ajung, in fata prietenilor, etc. Este forma de aparare prin atac pe care, cand nu ai bun-simt si iti lipsesc cei sapte ani de acasa, o folosesti cand vezi ca iti sunt interzise astfel de trucuri – sunt atitudini de gradinita si este bine sa stii de la bun inceput ca aici nu este loc pentru comportamente reprobabile, iar eu nu am timp sa fac pe politistul sau pe invatatorul cu astfel de persoane.
NU LUCREZ IN ACEASTA MANIERA SI NU AM NICI CEA MAI MICA INTENTIE SA MODIFIC ACEASTA REGULILE CE PASTREAZA NORMALITATEA RELATIILOR.
POLITICA DE PUNCTUALITATE, INTARZIERE, PRELUNGIRE, FINALIZARE, AMANARE, ANULARE A CONSULTATIILOR
In programul oricarui consilier, fiecare client are rezervate orele sale – ore care se pastreaza, in general, aceleasi in timp. Privit dintr-o perspectivă contractuală, consilierul “inchiriaza” fiecaruia dintre clienți sai o parte din timpul sau (exemplu: ora 15.00 în zilele de luni și joi sau ora 11:30 a.m. în zilele de marti și vineri, etc).
Din acest motiv si din multe alte motive care tin de functionarea mintii umane, din motive care tin de fluidizarea rezistentei la schimbare si de asumarea responsabilitatii pentru angajamentul luat de client, sedintele incep doar la ora programata (15.30, de exemplu) si nu mai devreme.
Sedintele au o durata de cel mult 50-60 de minute.
Inainte cu zece minute de finalul consultatiei veti auzi alarma ceasului / telefonului – este semnul care indica faptul ca trebuie sa va restrangeti discursul pentru a avea timp sa punctam, pe final, tema / temele abordate in sedinta respectiva + programarea urmatoarei consultatii + tema pentru acasa (dacă este cazul).
IMPORTANT: in ultimele zece minute ale consultatiei, nu mai pot fi deschise alte fronturi de discutie, alte subiecte noi – consultatia nu se poate prelungi.
In cazul in care agenda mea permite si se poate prelungi consultatia, timpul cu care vom prelungi consultatia presupune achitarea unei alte consultatii.
Sedintele de la care se absenteaza fara a fi anulate cu 48 de ore inaintea programrii se platesc integral (individual, la urmatoarea consultatie sau sunt déjà achitate si se scad din abonament, in cazul abonamentelor).
Aceste reguli internationale privind punctualitatea, amanarea sedintelor sau absentarea de la sedinte deriva din exigentele care tin de continuitatea procesului, de spatiu, de timp, de relatia consilier-client. Regulile sunt respectate si de client, si de consilier. De exemplu, niciodata nu va voi anunta din scurt anularea unei sedinte – cel mult in situatii exceptionale (imbolnavire, de exemplu).
Clientul are libertatea de a folosi timpul inchiriat de la consilier asa cum isi doreste: poate veni la timp, poate intarzia sau chiar poate alege uneori sa nu vina deloc, daca considera alta activitate ca fiind prioritara pentru el in acel moment (ex. vrea sa mearga la o petrecere, la o intalnire cu prietenii sau vrea sa mearga acasa sa se odihneasca pentru ca se simte obosit etc). Dar aceasta libertate este un drept asumat care nu incalca drepturile celuilalt: consilierul este platit pentru timpul pe care il rezerva clientului, timp pe care nu il poate oferi altui client. Consilierul nu poate programa alt client, atunci cand anularea este anuntata din scurt sau, mai grav, nu este anuntata.
Daca intervin situatii exceptionale (deplasare in interes de serviciu, de exemplu) care il impiedica pe client sa fie prezent la sedinta si clientul nu vrea sa piarda totusi sedinta, pot accepta reprogramarea sedintei (la una din orele pe care le am disponibile, daca agenda imi permite acest lucru) dar numai in conditiile in care sunt anuntata cu minim 24 ore inainte.
O situatie particulara este aceea cand doriti anularea consultatiei pe care o aveti programata pentru prima zi din saptamana, luni. In aceasta situatie, anularea consultatiei se poate face doar in ultima zi lucratoare a saptamanii anterioare (vineri – pentru ca o alta persoana de pe lista de asteptare sa poata fi anuntata din timp ca poate ajunge in locul dvs., in weekend eu nu deranjez clientii cu mesaje pentru eventuale schimbari de agenda). In astfel de cazuri, consultatiile programate pentru zilele de luni si anulate sambata sau duminica se considera desfasurate si, deci, se achita (se scad din abonament).
Pentru ca relatia de consiliere se bazeaza pe reciprocitate si pe asumarea tuturor obligatiilor de catre ambele parti, la randul meu, niciodata nu va voi anunta din scurt anularea sedintelor dvs. Atunci cand eu nu pot tine sedinta (lucru ce nu s-a intamplat niciodata, pana in prezent) ma angajez sa anunt din timp acest lucru si, de asemenea, voi anunta posibilitatea recuperarii sedintei cat mai curand posibil. Nu va voi pune niciodata in situatia de a va prezenta la cabinet sau online pentru programarea confirmata si sa aveti surpriza ca eu sa nu fiu la cabinet sau sa ajung dupa dvs. sau ca in cabinet/online sa se desfasoare consultatia altui client. Acest mod reciproc de a proceda este menit sa protejeze relatia client-consilier si procesul de consiliere, de interferentele perturbatorii care duc la rezilierea contractului.
Politica referitoare la anularea programărilor în cazul în care starea de sănătate este afectată de boli contagioase
- În situația în care starea sănătății dvs. este afectată (viroză, gripa, COVID sau alte boli contagioase) nu vă puteți prezenta la cabinet. În astfel de situații, trebuie să fiu informată telefonic, înainte de consultație, în legătură cu starea sănătății. Dacă unei persoane i se pare că are o ‘’simpla răceală’’ și îmi transmite ‘’simpla sa răceală’’, eu o voi transmite mai departe sau, cum s-a mai întâmplat, nu voi mai putea lucra și voi fi forțată să îmi iau concediu – impropriu spus, pentru că eu nu beneficiez de concediu medical, ca voi. Și asta, pentru că unii clienți nu au ținut cont de această regulă și au venit la cabinet ‘’puțin răciți’’ – sunt chestiuni elementare, ce țin de cei șapte ani de acasă: ești bolnav, nu îi îmbolnăvești și pe alții, nu îi forțezi să ia medicamente și nu îi pui în situații dificile doar pentru că tu nu ții cont de chestiuni elementare.
- Vrem să fim percepuți că persoane responsabile – a nu te prezenta la cabinet atunci când ai o ‘’simplă răceală’’ (viroza, gripa, COVID, etc.) și a anunță acest lucru, reprezintă dovezi de civilizație și de responsabilitate în raport cu mine. Similar, dacă eu voi trece prin perioade în care starea sănătății mele poate afecta sănătatea dvs. vă voi anunța pentru a nu vă prezenta la cabinet. Este o dovadă de respect reciproc să ne protejăm în acest mod – nu sunt dispusă să contractez viruși de la persoanele afectate, întrucât acest lucru duce la suspendarea activității mele și, implicit, probleme în ritmul demersului celorlalți clienți.
- Conduita aceasta denotă respect față de consilier și față de relația cu acesta. O relație în care nu sunt respectate în mod reciproc aceste reguli/convenții înseamnă lipsa de respect – iar această lipsa de respect afectează orice demers de consiliere, individual sau de cuplu: eu nu voi trece peste momentele peste care tu vrei să trec, daca nu respecți ceea ce ți-am comunicat.
Vacanțe
Vacanțele – atât a consilierului, cât și a clientului, sunt anunțate din timp și considerate un caz diferit și, în consecință, tratat ca atare.
Comportamentul online sau, după caz, în incinta cabinetului:
- Pe parcursul consultațiilor, clienții trebuie să aibă un limbaj decent și, de asemenea, o ținută vestimentară decentă
- Online sau în cabinet, fotografierea, filmarea și înregistrarea audio/video sunt strict interzise.
- În timpul consultațiilor și în timpul cursurilor care se desfășoară la cabinet, telefonul și orice alt mijloc de înregistrare audio/video trebuie lăsate în sala de așteptare. Telefonul trebuie setat pe mod silențios; în cazul în care există posibilitatea așteptării unui apel/mesaj urgent, telefonul trebuie setat pe mod vibrație.
- Chiar dacă Beneficiarul ajunge la cabinet într-un stadiu final al unei boli (răceală, gripă) este obligatoriu să utilizeze toaleta cabinetului pentru a se spală pe mâini înainte de consultația sa. De asemenea, este obligatoriu ca, în astfel de condiții, Beneficiarul să poarte o mască de protecție și, în cazul în care nu dispune de o astfel de mască, clientul este obligat ca, pe durata consultației sale, să utilizeze masca de protecție oferită de Furnizor.
- Online sau în cabinet, fotografierea, filmarea și înregistrarea audio/video sunt strict interzise.
- Fumatul este strict interzis în întreaga incintă.
- Este interzis accesul în cabinet sau la consultațiile online sub influența băuturilor alcoolice sau cu băuturi alcoolice.
- În incinta cabinetului este interzis consumul de droguri.
- Este interzis accesul în cabinet cu animale de companie sau pasări de companie.
Prin regulile și condițiile sale clare, cadrul profesional de consiliere este cel care face diferență dintre un proces de consiliere și o simplă discuție cu efecte plăcute pe care o putem avea cu un prieten sau cu o persoană cunoscută.
Multe lucruri pot avea efecte asemănătoare cu cele de consiliere: o discuție cu un prieten, lectura unei cărți, vizionarea unui film, o replică auzită în treacăt. Uneori, în anumite condiții, dacă vin la momentul potrivit, atunci când mintea este liniștită și pregătită, toate acestea pot conduce la insight. Însă un proces psihoeducațional de consiliere și de dezvoltare personală este mult mai mult decât atât și asta tocmai datorită cadrului: cadrul profesional de consiliere este cel care orientează conversațiile într-un demers sistematic, structurat și structurant, riguros și profund.
IMPORTANT: în perioada dintre consultațiile dvs. nu putem discuta în afara cadrului profesional prin mesaje pe Facebook, pe e-mail, pe Skpe sau pe WhatsApp. Pentru consultații suplimentare, vom verifica împreună disponibilitatea din agendă.
Nu ne putem pune reciproc în situații neadecvate și nu putem dezechilibra relația consilier-client datorită unor astfel de lucruri care ies din sfera normalității și pentru care fiecare trebuie să se responsabilizeze în mod adult, de la capătul sau de relație.
Prin urmare, dacă iți dorești ca demersul tău de consiliere să aibă rezultate cuantificabile, este important să înțelegi că trebuie să respecți toate regulile de mai sus și să te implici în relația de consiliere doar în condițiile comunicate. Altfel, relația consilier-client nu se poate crea, demersul tău nu va da rezultate și tu vei fi cel nemulțumit, fară a înțelege și de ce – tu va trebui să te responsabilizezi pentru acest lucru, de la capătul tău de relație.
Prin efectele sale structurante, cadrul profesional de consiliere este în sine un puternic instrument al schimbării.
Acestea fiind condițiile în baza cărora putem colabora, îți mulțumesc pentru citirea cu atenție a acestui material și te aștept cu drag să lucram în cadrul demersului tău de schimbare! Avem atât de multe lucruri minunate de aflat, de integrat și de schimbat împreună!