Experiența mea din a lucra cu sute de oameni mi-a arătat că prin intermediul serviciilor de consiliere de dezvoltare personală și educație pentru relații, este posibil pentru oricine să atingă echilibrul în relația cu propria persoană, să atingă echilibrul în relații, în viața personală și în cea profesională, să creeze un business de succes, să aibă o viață împlinită.
Ușa cabinetului meu este deschisă oricărei persoane care a înțeles că are nevoie să abordeze în mod structurat aceste lucruri – în cabinetul meu atmosfera este blândă, flexibilă, prietenoasă, caldă și profesionistă, în același timp.
Știu că transformarea e posibilă pentru oricine și în orice moment, dacă există dorința de a lăsa în urmă contextele care împiedică recuperarea echilibrului și creșterea, dacă există dorința de a învăța și voința de a integra – chiar dacă, uneori, cu puțin efort – ce învață. Ce ne împiedică, în general, să fim acolo?
Este istoricul personal de viață, sunt limitări, obstacole, frici, convingeri, autosabotorii noștri, sunt bagaje emoționale din trecutul nostru mai îndepărtat sau mai recent. Dar talentul meu este să identific toate acestea și să-i ajut pe oameni, cu ajutorul informațiilor corecte, să depășească aceste limitări și obstacole pentru a-și lua înapoi puterea în propriile mâini și pentru a ajunge acolo unde își doresc – în relația cu corpul lor și, deci, în relația cu propria persoană, în relația de cuplu sau de familie, în relațiile cu copiii, în relațiile cu părinții, în relațiile sociale și în cele profesionale.
Cabinet Individual de Consiliere Relațională și Dezvoltare Personală
Mona Georgescu
– Bucuresti, sector 3 –
Pentru programări:
Telefon: +40722501050
E-mail: lucia_mona_georgescu@yahoo.com
Progam consultații: Luni – Joi, 10:30 – 19:00
Îndrăgitul psihosociolog Jacques Salomé spune: ”Există multă plăcere în a cultiva politețea. E vorba despre o plăcere dublă: pe de o parte, a celui care o primește, pe de altă parte, a celui care o propune. Dacă politețea constituie ansamblul mesajelor, al semnelor pe care le trimitem, pe care le putem propune pentru a arăta că nu suntem periculoși sau intruzivi, că suntem sociabili și nu vrem să impunem ceva ce deranjează la noi putem înțelege cât este de necesar să învățăm și să aplicăm câteva dintre aceste reguli.”
Educația pentru relații, îmbinată cu demersul de consiliere dezvoltare personală corectă, reprezinta cea mai frumoasă și sănătoasă decizie pe care o poți lua pentru tine.
Sunt bucuroasă să îți fiu alaturi pe acest drum -dacă apelezi la consilierea pentru dezvoltare personală Drumul tău către tine, trece pe la mine.
Dacă și tu îți dorești să lucrăm împreună te invit, în continuare, să iți faci timp pentru a citi condițiile în baza cărora lucrez – este important să cunoști și tu condițiile în baza cărora se desfășoară serviciile de consiliere pentru relații și dezvoltare personală, înainte de a te programa.
Una din cele mai importante lecții din cariera mea de psiholog, de consilier NLP Integrativ și de manager de resurse umane este aceasta: transformarea e posibilă doar acolo unde există NU DOAR dorință și voință, ci și informare relevantă – cu ajutor de specialitate – indiferent de domeniul în care ne propunem să facem schimbări.
În ultimii ani, tot mai multe persoane au înțeles nevoia de a iniția un demers de educație pentru relații și/saudezvoltare personală (individual, de cuplu/familie, pentru copii, etc.). Nu însă toată lumea știe că, pe lângă dorință și voință, există și un anumit cadru profesional contractual legal în baza căruia se desfășoară acest demers.
Prin urmare, dacă nu ai mai lucrat până acum cu profesioniști din acest domeniu – consilieri de dezvoltare personală, psihologi, psihoterapeuți, coachi – redau pentru tine aceste condiții, cu mențiunea că fiecare consilier, coach, psiholog, psihoterapeut are un cadru contractual pe care îl personalizează în funcție de maniera sa de lucru. Așa cum vei vedea, nu este nimic nou, însă este indicat să cunoști de la început toate aceste lucruri absolut elementare. Dacă vor apărea și alte modificări în maniera mea de lucru, acestea vor fi adăugate aici.
Consultațiile se desfașoară online (via Skype) și la cabinet, în București – sector 3 (pentru persoanele vaccinate cu schema primară antiCOVID-19)
Contul cabinetului – detalii pentru transfer:
GEORGESCU LUCIA-MONA P.F.A.
IBAN RO50BTRLRONCRT0652823501
Mentiune transfer: Servicii consiliere dezvoltare personală
Durata unei consultații individuale:
- pentru clienții noi ai cabinetului – prima consultație: 90 minute
- următoarele consultații au o durată de 50-60 minute
Durata unei consultații la care iti doresti sa participi impreuna cu altcineva: 90 minute
Poți participa împreună cu viitorul tău partener de cuplu, dacă îți dorești să te pregătești pentru ce înseamnă o relație.
Dacă ai deja o relație, te aștept la cabinet împreună cu partenerul sau partenera de cuplu. Mai poți participa și împreună cu unul dintre părinții tai, de exemplu. Sau cu o prietenă, un prieten. Sau cu copilul tău. Sau, cum se mai poate întâmpla, împreună cu o altă persoană din afara cuplului tău. Aici te aștept în orice combinație posibilă, tocmai pentru a te ajuta să înțelegi ce se întâmplă în relațiile tale și pentru a putea face alegeri conștiente și sănătoase pentru tine, cât și pentru cei din viața ta.
Te aștept, bineînțeles, și cu cel mic, cea mică – iar dacă se afla la vârsta adolescenței, cu atât mai mult.
Nu uita: cele mai multe probleme, indiferent de natura relațiilor, pornesc de la lipsa abilitaților de comunicare și de relaționare – abilitați ce se pot oricând învăța.
Frecvența consultațiilor: săptămânală, cu posibilitatea programării a maxim două consultații pe săptămână – sau două consultații consecutive, în funcție de agenda mea.
Onorariul se achită în avans cu 48 de ore lucrătoare față de programare.
- Excepție: în cazul în care următoarea programare se desfășoară în timpul sau după sărbătorile legale și băncile nu lucrează cu publicul, onorariul trebuie achitat înainte de sărbătorile legale – în caz contrar, transferul nu se poate efectua în timp util, conform prevederilor contractuale.
Onorariul se achită prin transfer online doar în moneda națională în contul cabinetului, înainte cu 48 de ore lucrătoare față de programare.
Abonamentele se achită integral înainte cu 48 de ore lucrătoare față de prima consultație din abonament.
Factura este emisa după confirmarea transferului bancar pe extras – la fel că pe orice site de unde achiziționezi diverse produse sau servicii, vei primi factura doar după confirmarea transferului pe extrasul bancar.
Dacă programarea dvs. este solicitată pentru ziua de luni sau marți, atunci confirmarea transferului trebuie trimisă cel mai târziu vineri, în săptămâna anterioară programării.
Achitarea onorariului în avans cu 48 de ore lucrătoare față de programare vă asigură rezervarea și păstrarea timpului solicitat. În caz contrar, timpul nu va putea fi rezervat și poate fi oferit altei persoane care achită conform contractului, înainte cu 48 de ore lucrătoare față de ziua/ora programării.
Dacă locuiți în afara României și nu dețineți un cont în lei, pentru transferurile online din afara țării recomand sistemul de plăți Wise (www.wise.com) – comisioanele de schimb valutar și de transfer sunt foarte mici, iar sistemul este foarte sigur. Comisionul de transfer și cel de schimb valutar revin clientului.
Cabinetul Individual de Consiliere și Dezvoltare Personală Mona Georgescu
își rezervă dreptul de a selecta clienții și cursanții.
Consultațiile se desfășoară numai în cadru contractual și doar în intervalul de lucru menționat mai sus (luni – joi, inclusiv).
Cum spuneam, serviciile de consiliere sunt oferite doar în baza semnării unui contract, pentru care este emisă factură. Pentru contract și pentru factură, voi aea nevoie de cartea de identitate trimisă pe adresa mea de e-mail (lucia_mona_georgescu@yahoo.com).
În funcție de situația epidemiologică de la momentul în care sunt contactată pentru programări, în perioada pandemiei putem lucra alternativ (online și fizic). După ce primsc pe e-mail cartea ta de identitate scanată, pentru contract, îți voi trimite tot pe e-mail contractul completat, cu solicitarea să semnezi și să îl trimiți înapoi. Este obligația ta să citești contractul, nu să-l semnezi fară să-l citești. Este un contract ce pentru tine nu are nici o valoare – deși ar trebui să ai o cu totul alta perspectivă despre ceea ce faci pentru tine. Însă pe mine acest contract mă reprezintă, reprezintă ceea ce fac eu. Prin urmare, nu îl poți sfida fară ca acest lucru să nu aibă consecințe în ceea ce te privește (anularea imediată a contractului, fară nici o altă discuție, de la prima abatere).
Cadrul contractual de consiliere – și, implicit, respectarea să exact așa cum îți este comunicat aici, telefonic și la prima ta programare – indică nu doar seriozitatea ambelor părți, ci și implicarea clientului în propriul proces de schimbare și respectul față de consilier.
Contractul și cadrul de consiliere nu se negociază și reprezintă garantul seriozității ambelor părți implicate. Respectând fiecare element al cadrului de consiliere înseamnă că protejăm împreună relația consilier-client – eu nu sunt dispusă să mă responsabilizez pentru că tu nu iei în serios contractul și elementele referitoare la achitarea onorariului și la punctualitate – acestea sunt cele mai sfidate dintre elementele contractuale; sfidate, bineînțeles, de clienții din categoria escrocilor. Tocmai pentru că există această categorie, nu consider că politețea, încrederea și bunul-simt se subînțeleg sau vin de la sine.
În astfel de situații generate de această categorie de clienți, consultațiile nu mai pot continua, contractul reziliindu-se imediat. Respectarea integrală a elementelor cadrului de consiliere înseamnă respect față de mine și față de timpul meu.
Contractul de servicii de consiliere are reguli foarte stricte și trebuie tratat cu mare seriozitate de către client – contrar așteptărilor din Romania, acest tip de contract nu este ”doar o formalitate” – prin urmare, odată semnat, trebuie să îți asumi ce ai semnat. Nu există ”Vai, nu am știut” – pentru că în contract sunt menționate absolut toate elementele cadrului profesional pe care le citești deja și aici.
Consimțământul informat se traduce prin aderarea la regulile cabinetului, nu la ”strecurarea” diverselor tertipuri care pot afecta procesul tău de consiliere. Nerespectarea contractului mimând ”neînțelegerea” contractului semnat – fie și o singură dată – înseamnă că mă înrolezi într-un joc de putere, iar eu va trebui să îmi concentrez atenția către acest joc, pentru a-l controla cât mai bine odată ce inițiezi provocări de această natură. În astfel de situații, este evident că, din cauza comportamentului tău, ne abatem de la obiectivul tău personal sau profesional pentru care m-ai contactat, iar tu vei fi cel nemulțumit – nemulțumit pentru că, evident, eu trebuie să controlez ceea ce faci și să nu te las să răstălmăcești ceea ce ai citit și semnat.
Toate aceste reguli au luat naștere în urma întâlnirii, de-a lungul timpului, cu câteva situații concrete în care am fost pusă de clienți care s-au bazat pe faptul că noi, în calitate de psihologi, consilieri de dezvoltare personală, traineri sau coachi, nu vom reacționa și că vom trece cu vederea. Sau că suntem neatenți – și, da, se poate întâmpla, să ne concentrăm pe rezultatele clientului și să omitem aspecte organizatorice sau administrative deosebit de importante – mai ales când clienții se pricep să profite de neatenția noastră așa cum profitau, când erau mici, de neatenția părinților. Sunt persoane pentru care trădarea este un mod de viață care se reflectă în toate alegerile lor de viață, oameni care nu au curajul să își dea jos măștile pentru că nici lor nu le place ce s-ar vedea, le-ar fi rușine lor cu ei înșiși.
De-a lungul anilor, am întâlnit o singură persoană care mi-a adus la cunoștință o neatenție de ordin financiar și pe care a corectat-o din proprie inițiativă – un client civilizat, în comparație cu cei câțiva necivilizați și lipsiți de moralitate, de care am avut și eu parte. Ultimii sunt niste narcisici și niște manipulatori veritabili și cu experiență în minciuni și trucuri – dacă reușesc să ne abată atenția de la propriile lor comportamente neadecvate în raport chiar cu noi și dacă ajung – tot ei – să amenințe, să ridice vocea, să aibă comportamente de tip bullying, atunci când le aducem la cunoștință propriile lor afirmații, fapte, atitudini față de noi. Iar aceste comportamente fac parte din tulburarea de personalitate narcisică sau din tabloul altor tulburări cu care eu nu am nici cel mai mic interes să relaționez profesional.
Acest tip de clienți transformă relația profesională într-o relație toxică, în care caută să submineze consilierul, să îl jignească prin actele lor ratate dar ușor de identificat de către un specialist cu experiență; sunt clienți cu care nu se poate stabili o relație, atât timp cât ei aduc în această relație profesională lipsa de respect, sfidarea, minciunile bine ticluite – este stilul în care oamenii sunt obișnuiți să relaționeze, că urmare a trecutului lor și că urmare a faptului că au tot beneficiat de multe avantaje că urmare a trădărilor repetate și a trădărilor trăite în copilăria lor. Nu trebuie, însă, scuzați tocmai de mine sau de colegii mei. Alături de noi, acești clienți pot fi doar invitați să analizeze aceste comportamente, să meargă la rădăcină comportamentelor neadecvate în relația lor cu părinții – însă nu îi putem obliga să facă acest pas. Prin urmare, contractele trebuie reziliate urgent – odată ce apar comportamentele neadecvate necorectate și primele semne de sfidare.
În consecință, oricând sunt depistate pe parcursul desfășurării demersului tău de schimbare, astfel de comportamente nu se trec cu vederea – dacă vii către mine cu astfel de idei, pot să te anunț de pe acum că nu vom lucra împreună, dacă acesta este obiceiul tău de a inventa scuze și pretexte pentru a nu-ți achita datoriile, facturile, de a amâna plățile, de a mă determina să iți ofer avantaje pe care alti clienți nici nu le solicită și pe care eu nu le ofer.
Am toată empatia și compasiunea față de situațiile dificile din punct de vedere relațional și emoțional cu care te poți confrunta și pe care dorești să le rezolvi cu ajutorul meu, însă nu am nici cea mai mică empatie și nici compasiune pentru comportamente ce țin de escrocherii financiare sau sentimentale aduse în relația noastră profesională, comportamente față de care eu rămân foarte fermă. Nu intru în acest joc al sabotării relațiilor profesionale, joc inițiat de această categorie de clienți pentru care empatia specialiștilor și înțelegerea arătată sunt luate drept prostie.
Atitudinea mea rămâne fermă în ceea ce privește apărările nevrotice al anumitor clienți, în ceea ce privește transferul lor de ostilitate și diversele situații provocatoare generate de aceștia. Un începător – consilier de dezvoltare personală, psiholog, psihoterapeut, coach, etc. – intră în jocurile de putere ale acestor clienți și participă la coflictele generate de aceștia. Pentru că începătorii nu cunosc elementele de cadru profesional, aceștia pot fi foarte ușor duși de nas – aceasta este expresia cea mai potrivită.
Dar un profesionist din aceste domenii stăpânește situația, nu își ia revanșa și nu intră în cercul vicios inițiat de clienții coflictuali – și, totodată, are tot dreptul să pună limite rigide atunci când clientul nu dorește să analizeze și să corecteze aceste comportamente care duc în mod firesc și cât se poate de logic la degradarea relației profesionale și, implicit, la rezilierea contractului.
Chiar dacă unii clienți se află în lista de contacte Facebook, acest lucru nu îi exonerează moral și financiar de la respectarea contractului.
De asemenea, chiar dacă unele persoane preferă că formula de adresare dintre noi să fie cea în baza numelui de botez și a pronumelui personal la forma singulară (tu) și eu accept acest lucru, asta nu înseamnă că este permisă încălcarea regulilor și a responsabilităților ce derivă din contract.
Durata și frecvența consultațiilor
- durata unei consultații individuale: 50 – 60 minute
- durata consultațiilor de cuplu: o ora și jumătate
- frecvența consultațiilor: consultațiile sunt săptămânale, frecvența acestora fiind de o consultație pe săptămână
- în funcție de agenda mea și de situația particulară cu care se confruntă fiecare client, la solicitarea clienților, numărul de consultații poate crește – dar nu mai mult de 2 consultații pe săptămână
Programul de lucru
De luni pana joi (inclusiv)
Politica referitoare la punctualitate, așa cum este prevăzută în contract
- Pentru a beneficia de maximum de timpul care va fi rezervat, nu sunt admise întârzieri
- ședința începe la ora programată, nu mai devreme, nu mai târziu
Politica de întârzieri, așa cum este prevăzută în contract
- Atunci când există întârzieri (indiferent de motiv), minutele întârziate se scad din timpul rezervat consultației
De exemplu, dacă întârzierea este de 10 minute, timpul rămas pentru consultație va fi de 50 minute, nu mai poate fi de 60 minute.
Politica de ANULĂRI, așa cum este prevăzută în contract
- Dacă ședintele sunt anulate numai înainte cu 48 de ore lucrătoare înaintea ședinței programate, anularea nu presupune achitarea consultației
- Ora la care sunteți programat vă este rezervată în exclusivitate; pentru că de timpul care va fi rezervat nu mai poate beneficia alt client, sedințele anulate din scurt sau în mai puțin de 48 de ore se consideră desfășurate și achitate, fără posibilitatea de a recupera
- Singurele situații în care anularea se poate anunța din scurt și ședința nu se va considera desfățurată, sunt în legatură cu momente delicate și neprevăzute – (îmbolnăviri, decesul persoanelor apropiate)
Explicarea unor elemente de cadru profesional de consiliere
Te invit să îți rezervi timp – câteva minute – pentru a citi cu atenție regulile de conduită ale cabinetului meu. Aceste reguli sunt aceleași pentru toți clienții cabinetului și trebuie respectate exact așa cum îți sunt comunicate.
- Achitarea onorariului. Punctualitate, Întârzieri, Prelungire, Finalizare, Absentarea / amânarea / anularea ședințelor.
- Comportament în cabinet. Boli contagioase. Vacanțe. Consultații de urgență.
Cadrul profesional în baza căruia lucrăm este garantul calității, seriozității și profesionalismului demersului de consiliere în care sunt implicate consilierul și clientul sau, în egală măsură.
Succesul procesului de consiliere este condiționat de respectarea cadrului în care se desfășoară consilierea, de calitatea relației care se construiește între consilier și client, de pregătirea profesională a consilierului, de încrederea clientului în consilier și, nu în ultimul rând, de încrederea consilierului în client.
Încrederea consilierului în client are legătură cu: onestitatea relatărilor, achitarea onorariului și respectarea tuturor politicilor de mai jos – fară niciun fel de excepție, scăpare, ”uitare” sau abatere.
Achitarea onorariului
Dacă intervin situații excepționale care vă determină să amânați plata onorariului, acest lucru trebuie comunicat înainte cu 48 de ore de programare și acceptat de comun acord – nu se comunică după consultație și nici înainte de consultație cu câteva ore, ci înainte cu 48 ore ca aceasta să se desfășoare.
În cazul în care optați pentru un abonament (individual sau de cuplu) dar nu poți achiziționa abonamentul înainte cu 48 de ore, ședințele se pot desfășură în continuare, însă se achită ca ședințe la preț standard (380 lei, respectiv 400 lei), urmând ca abonamentul să înceapă numai după ce veți relua achitarea acestuia conform contractului.
Nu intră în responsabilitățile mele să țin cont de ziua în care clienții mei primesc salariul – este responsabilitatea ta să te organizezi financiar, astfel încât să îți poți achita la timp consultațiile, conform contractului – așa cum te organizezi financiar pentru oricare alta prioritate din viața ta, așa cum îți achiți la timp creditele și celelalte facturi.
Fac această mențiune pentru acei clienți care insistă să li se ofere avantajul de a achita abonament, deși ei nu își permit să îl achite și condiționează achitarea de ziua de salariu. Există și astfel de clienți care se fac că nu înțeleg ce li se comunică. Daca ești un astfel de client care contestă și sfidează regulile comunicate, atunci te invit să cauți un alt consilier, un alt psiholog sau un alt coach care să accepte să-i schimbi regulile și împreună cu care să îți duci bătăliile. Este o dovadă de lipsa de bun-simt, de lipsă a celor șapte ani de acasă, să insiști cu astfel de lucruri, odată ce regulile ți-au fost comunicate. Le-am adăugat și aici, pentru a te scuti de momente penibile în cazul în care te programezi și inițiezi astfel de discuții cu rostul de a mă determina să îmi schimb în mod special cadrul de lucru cu tine.
Serviciile de consiliere sunt diferite de alte servicii al căror termen de plată poate fi amânat fară să informam furnizorii și fară să influențăm programul altor persoane. Achitarea onorariului în condițiile comunicate în acest material arată implicarea dumneavoastră și confirmarea concretă a programărilor; de asemenea, va garanta rezervarea timpului doar pentru dumneavoastră – timp de care pot avea nevoie de alți clienți aflați pe lista de așteptare sau alți clienți care solicită o programare suplimentară sau schimbarea celei existente. Fără confirmări ale achitării onorariului timpul solicitat nu poate fi rezervat. Pentru că reciprocitatea este baza sănătoasă a oricărei relații: începând de la relația de cuplu, până la orice alt tip de relație – inclusiv relația dintre client și consilier.
Consilierul nu trebuie pus în situația de „a presupune” că un client nu poate achita onorariul – este responsabilitatea clientului să anunțe în avans acest lucru.
Serviciile de consiliere nu se numără printre serviciile a căror plată poate fi amânată fară ca nevoia de amânare să fie comunicată de client și acceptată de consilier, cu comunicarea condițiilor de plată aferente.
Așa cum la magazine, la un spectacol sau la aeroport nu te pot duce ”pe datorie” și nu ai voie să presupui că acest comportament trebuie să îți fie acceptat (în baza cărui fapt?), la fel se întâmplă și la cabinetul de consiliere: trebuie să îți poți achita fiecare consultație, nicidecum să te prezinți la programare fără a anunța că nu poți achita sau, eventual, anunțând acest lucru la finalul consultației, când ne pregătim de încheiere, lăsând consilierul să prespuna că vei plati data viitoare. Nu este nici decent, este inacceptabil.
Consilierul nu trebuie pus în fața unor astfel de momente penibile pe care unii clienți le generează – foarte frecvent, din păcate. Evitarea comunicărilor imposibilității de plată este un comportament românesc neadecvat și total indezirabil, astfel de comportamente ducând la încetarea contractului de servicii de consiliere.
Dacă ai clienți, sigur nu îți place ca ei să presupună că tu nu ”te-ai prins” că nu vor să plătească și amână plățile. Dacă ești angajat, sigur nu îți place să nu fii anunțat că nu primești salariul atunci când știi că trebuie să-l primești.
Similar, nici eu nu muncesc gratis sau pe datorie – nici măcar o singură consultație. Nu am de unde să știu dacă va mai exista o dată viitoare când tu vei fi dispus să iți achiți datoria. Deci, comunicarea acestor aspecte este obligatorie – nu te aștepta să nu reacționez dacă nu îmi comunici astfel de situații. Nu te baza pe bunul meu simt că nu îți voi atrage atenția. Bazează-te pe bunul tău simț pentru a putea respecta regulile cabinetului, așa cum respecți regulile oricărui birou (notarial, de avocatura, de mediere, etc.), cabinet medical (stomatologic, ginecologic, medicina de familie, pediatrie, cosmetic, etc. ) sau al oricărei alte instituții în care ai acces atunci când ai nevoie.
O altă situație în legătură cu care trebuie să fiți informați: nu puteți solicita amânarea plaților ”până în momentul în care vă refaceți financiar” – în acest caz, ședințele de consiliere se suspendă.
Ședințele dvs. pot fi reluate după ce situația financiară personală vă permite să le reluați. Este total inacceptabil să mimați probleme de ordin financiar în timp că vă bifați liniștiți excursii și alte activități costisitoare, în timp ce amânați plata serviciilor de consiliere/couching. Clientul dispune de resursele sale financiare exact așa cum dorește, însă fară a-și amâna achitarea datoriilor către consilier / psiholog / coach pe motiv de lipsă de organizare financiară. Acestea sunt tertipuri și, indiferent cu cine lucrați, sunt inadmisibile.
Dacă doriți să lucram împreună, atunci este imperios necesar să vă reorganizați prioritățile și bugetul de cheltuieli, așa încât să nu dezechilibrați relația profesională cu astfel de cereri sub formă de trucuri. Poate că în alte relații profesionale sau personale aceste trucuri au funcționat – însă aici nu funcționează. Din această categorie de persoane formalizate cu escrocheriile fac parte, cu predilecție, cei cu venituri mari și chiar foarte mari, care apelează la diverse trucuri pentru a impresiona – nicidecum persoanele cu venituri modeste. De-a lungul anilor, am întâlnit câteva astfel de cazuri, iar în acest domeniu există mulți astfel de clienți – față de astfel de comportamente, merită să avem zero respect și contractele să înceteze imediat, de la primele manifestări. De ce? Pentru că acestea nu sunt simple scăpări – sunt atitudini ce fac parte din caracter – iar caracterul nu se poate schimba.
De asemenea, în cazul în care optați pentru achiziționarea abonamentelor, evidența ședințelor este ținută atât de mine, cât și de dvs – nu doar de mine. Cu mine puteți verifica doar dacă evidența dvs. este corectă, însă obligația de a vă ține evidența ședințelor vă revine. Cei din aceasta categorie a rău-platnicilor, a escrocilor inventează tot felul de așteptări contractuale nespecificate în contract și care, odată ce sunt informați că trebuie să achite serviciile doar conform contractului, vor să beneficieze de reducerea obținută prin abonament – dar fară a-și asuma întârzierea plații și consecințele contractuale. Sunt recunoscuți că fiind foarte obraznici și agresivi, începând din acest punct – lucru ce, corelat cu alte comportamente, confirmă, de multe ori, prezența unor tulburări de personalitate.
Pentru a putea a avea o colaborare civilizată, condițiile de lucru trebuie respectate exact așa cum vă sunt comunicate. Tot ce se poate, în calitate de client/beneficiar este prevăzut prin contract – iar reamintirea numărului de ședințe nu intră în responsabilitatea mea. Vă cumpărați o agendă – în format tipărit, aveți agenda și pe telefon sau pe tableta: folosiți-o cu încredere. Lucrez cu adulți, nu cu copii care se folosesc de trucuri și de minciuni pentru a scăpa din situații dificile generate tot de ei.
Mă văd nevoită să subliniez astfel de lucruri, întrucât românii sunt cunoscuți că fiind foarte neserioși în legătură cu achitarea serviciilor pe care le solicită și cu achitarea datoriilor acumulate: datorii bancare, datorii la prieteni sau în familie, datorii la psihologi sau la alti specialiști, dezechilibrandu-și singuri relațiile – inclusiv pe cele cu profesioniști la care se tratează. Această categorie de persoane certate cu bunul-simt încep să calomnieze, apoi, specialiștii care nu le-au permis trucurile – îi calomniază în fața altor specialiști la care ajung, în fața prietenilor, etc. Este o formă de apărare prin atac pe care, când nu ai bun-simt și îți lipsesc cei șapte ani de acasă, o folosești când vezi că îți sunt interzise astfel de trucuri – sunt atitudini de grădiniță și este bine să știi de la bun început că aici nu este loc pentru comportamente reprobabile, iar eu nu am timp să fac pe educatorul, pe părintele, pe polițistul sau pe învățătorul cu astfel de persoane.
Nu lucrez în această manieră și nu am nici cea mai mică intenție să modific aceaste reguli ce păstrează normalitatea relațiilor.
Politica de punctualitate, întârziere, prelungire, finalizare, amânare, anulare a consultațiilor
În programul oricărui consilier, psiholog sau coach fiecare client are rezervate orele sale – ore care se păstrează, în general, aceleași în timp. Privit dintr-o perspectivă contractuală, consilierul “închiriază” fiecăruia dintre clienți săi o parte din timpul sau (exemplu: ora 15.00 în zilele de luni și joi sau ora 11:30 a.m. în zilele de marți și vineri, etc).
Din acest motiv și din multe alte motive care țin de funcționarea mintii umane, din motive care țin de fluidizarea rezistenței la schimbare și de asumarea responsabilității pentru angajamentul luat de client, ședințele încep doar la ora programată (15.30, de exemplu) și nu mai devreme.
Ședințele au o durată de cel mult 50-60 de minute.
Înainte cu zece minute de finalul consultației veți auzi alarma ceasului / telefonului – este semnul care indică faptul că trebuie să vă restrângeți discursul pentru a avea timp să punctam, pe final, tema / temele abordate în ședința respectivă + programarea următoarei consultații + tema pentru acasă (dacă este cazul).
IMPORTANT: în ultimele zece minute ale consultației, nu mai pot fi deschise alte fronturi de discuție, alte subiecte noi – consultația nu se poate prelungi.
În cazul în care agenda mea permite și se poate prelungi consultația, timpul cu care vom prelungi consultația presupune achitarea unei alte consultații.
Ședințele de la care se absentează fară a fi anulate cu 48 de ore înaintea programrii se plătesc integral (individual, la următoarea consultație sau sunt déjà achitate și se scad din abonament, în cazul abonamentelor).
Aceste reguli internaționale privind punctualitatea, amânarea ședințelor sau absentarea de la ședințe derivă din exigențele care țin de continuitatea procesului, de spatiu, de timp, de relația consilier-client. Regulile sunt respectate și de client, și de consilier. De exemplu, niciodată nu vă voi anunța din scurt anularea unei ședințe – cel mult în situații excepționale (îmbolnăvire, de exemplu).
Clientul are libertatea de a folosi timpul închiriat de la consilier așa cum își dorește: poate veni la timp, poate întârzia sau chiar poate alege uneori să nu vină deloc, dacă consideră altă activitate că fiind prioritară pentru el în acel moment (ex. vrea să meargă la o petrecere, la o întâlnire cu prietenii sau vrea să meargă acasă să se odihnească pentru că se simte obosit etc). Dar această libertate este un drept asumat care nu încalcă drepturile celuilalt: consilierul este plătit pentru timpul pe care îl rezervă clientului, timp pe care nu îl poate oferi altui client. Consilierul nu poate programa alt client, atunci când anularea este anunțată din scurt sau, mai grav, nu este anunțată.
Dacă intervin situații excepționale (deplasare în interes de serviciu, de exemplu) care îl împiedică pe client să fie prezent la ședință și clientul nu vrea să piardă totuși ședința, pot accepta reprogramarea ședinței (la una din orele pe care le am disponibile, dacă agenda îmi permite acest lucru) dar numai în condițiile în care sunt anunțată cu minim 24 ore înainte.
O situație particulară este aceea când doriți anularea consultației pe care o aveți programată pentru prima zi din săptămână, luni. În aceasta situație, anularea consultației se poate face doar în ultima zi lucrătoare a săptămânii anterioare (vineri – pentru că o altă persoană de pe lista de așteptare să poată fi anunțată din timp ca poate ajunge în locul dvs., în weekend eu nu deranjez clienții cu mesaje pentru eventuale schimbări de agenda). În astfel de cazuri, consultațiile programate pentru zilele de luni și anulate sâmbăta sau duminica se consideră desfășurate și, deci, se achită (se scad din abonament).
Pentru că relația de consiliere se bazează pe reciprocitate și pe asumarea tuturor obligațiilor de către ambele părți, la rândul meu, niciodată nu vă voi anunța din scurt anularea ședințelor dvs. Atunci când eu nu pot tine ședința (lucru ce nu s-a întâmplat niciodată, până în prezent) mă angajez să anunț din timp acest lucru și, de asemenea, voi anunța posibilitatea recuperării ședinței cât mai curând posibil. Nu vă voi pune niciodată în situația de a vă prezenta la cabinet sau online pentru programarea confirmată și să aveți surpriza că eu să nu fiu la cabinet sau să ajung după dvs. sau că în cabinet/online să se desfășoare consultația altui client. Acest mod reciproc de a proceda este menit să protejeze relația client-consilier și procesul de consiliere, de interferențele perturbatorii care duc la rezilierea contractului.
Politica referitoare la anularea programărilor în cazul în care starea de sănătate este afectată de boli contagioase
- În situația în care starea sănătății dvs. este afectată (viroză, gripa, COVID sau alte boli contagioase) nu vă puteți prezenta la cabinet. În astfel de situații, trebuie să fiu informată telefonic, înainte de consultație, în legătură cu starea sănătății. Dacă unei persoane i se pare că are o ‘’simpla răceală’’ și îmi transmite ‘’simpla sa răceală’’, eu o voi transmite mai departe sau, cum s-a mai întâmplat, nu voi mai putea lucra și voi fi forțată să îmi iau concediu – impropriu spus, pentru că eu nu beneficiez de concediu medical, ca voi. Și asta, pentru că unii clienți nu au ținut cont de această regulă și au venit la cabinet ‘’puțin răciți’’ – sunt chestiuni elementare, ce țin de cei șapte ani de acasă: ești bolnav, nu îi îmbolnăvești și pe alții, nu îi forțezi să ia medicamente și nu îi pui în situații dificile doar pentru că tu nu ții cont de chestiuni elementare.
- Vrem să fim percepuți că persoane responsabile – a nu te prezenta la cabinet atunci când ai o ‘’simplă răceală’’ (viroza, gripa, COVID, etc.) și a anunță acest lucru, reprezintă dovezi de civilizație și de responsabilitate în raport cu mine. Similar, dacă eu voi trece prin perioade în care starea sănătății mele poate afecta sănătatea dvs. vă voi anunța pentru a nu vă prezenta la cabinet. Este o dovadă de respect reciproc să ne protejăm în acest mod – nu sunt dispusă să contractez viruși de la persoanele afectate, întrucât acest lucru duce la suspendarea activității mele și, implicit, probleme în ritmul demersului celorlalți clienți.
- Conduita aceasta denotă respect față de consilier și față de relația cu acesta. O relație în care nu sunt respectate în mod reciproc aceste reguli/convenții înseamnă lipsa de respect – iar această lipsa de respect afectează orice demers de consiliere, individual sau de cuplu: eu nu voi trece peste momentele peste care tu vrei să trec, daca nu respecți ceea ce ți-am comunicat.
Vacanțe
Vacanțele – atât a consilierului, cât și a clientului, sunt anunțate din timp și considerate un caz diferit și, în consecință, tratat ca atare.
Comportamentul online sau, după caz, în incinta cabinetului:
- Pe parcursul consultațiilor, clienții trebuie să aibă un limbaj decent și, de asemenea, o ținută vestimentară decentă
- Online sau în cabinet, fotografierea, filmarea și înregistrarea audio/video sunt strict interzise.
- În timpul consultațiilor și în timpul cursurilor care se desfășoară la cabinet, telefonul și orice alt mijloc de înregistrare audio/video trebuie lăsate în sala de așteptare. Telefonul trebuie setat pe mod silențios; în cazul în care există posibilitatea așteptării unui apel/mesaj urgent, telefonul trebuie setat pe mod vibrație.
- Chiar dacă Beneficiarul ajunge la cabinet într-un stadiu final al unei boli (răceală, gripă) este obligatoriu să utilizeze toaleta cabinetului pentru a se spală pe mâini înainte de consultația sa. De asemenea, este obligatoriu ca, în astfel de condiții, Beneficiarul să poarte o mască de protecție și, în cazul în care nu dispune de o astfel de mască, clientul este obligat ca, pe durata consultației sale, să utilizeze masca de protecție oferită de Furnizor.
- Online sau în cabinet, fotografierea, filmarea și înregistrarea audio/video sunt strict interzise.
- Fumatul este strict interzis în întreaga incintă.
- Este interzis accesul în cabinet sau la consultațiile online sub influența băuturilor alcoolice sau cu băuturi alcoolice.
- În incinta cabinetului este interzis consumul de droguri.
- Este interzis accesul în cabinet cu animale de companie sau pasări de companie.
Prin regulile și condițiile sale clare, cadrul profesional de consiliere este cel care face diferență dintre un proces de consiliere și o simplă discuție cu efecte plăcute pe care o putem avea cu un prieten sau cu o persoană cunoscută.
Multe lucruri pot avea efecte asemănătoare cu cele de consiliere: o discuție cu un prieten, lectura unei cărți, vizionarea unui film, o replică auzită în treacăt. Uneori, în anumite condiții, dacă vin la momentul potrivit, atunci când mintea este liniștită și pregătită, toate acestea pot conduce la insight. Însă un proces psihoeducațional de consiliere și de dezvoltare personală este mult mai mult decât atât și asta tocmai datorită cadrului: cadrul profesional de consiliere este cel care orientează conversațiile într-un demers sistematic, structurat și structurant, riguros și profund.
IMPORTANT: în perioada dintre consultațiile dvs. nu putem discuta în afara cadrului profesional prin mesaje pe Facebook, pe e-mail, pe Skpe sau pe WhatsApp. Pentru consultații suplimentare, vom verifica împreună disponibilitatea din agendă.
Nu ne putem pune reciproc în situații neadecvate și nu putem dezechilibra relația consilier-client datorită unor astfel de lucruri care ies din sfera normalității și pentru care fiecare trebuie să se responsabilizeze în mod adult, de la capătul sau de relație.
Prin urmare, dacă iți dorești ca demersul tău de consiliere să aibă rezultate cuantificabile, este important să înțelegi că trebuie să respecți toate regulile de mai sus și să te implici în relația de consiliere doar în condițiile comunicate. Altfel, relația consilier-client nu se poate crea, demersul tău nu va da rezultate și tu vei fi cel nemulțumit, fară a înțelege și de ce – tu va trebui să te responsabilizezi pentru acest lucru, de la capătul tău de relație.
Prin efectele sale structurante, cadrul profesional de consiliere este în sine un puternic instrument al schimbării.
Acestea fiind condițiile în baza cărora putem colabora, îți mulțumesc pentru citirea cu atenție a acestui material și te aștept cu drag să lucram în cadrul demersului tău de schimbare! Avem atât de multe lucruri minunate de aflat, de integrat și de schimbat împreună!